Tuesday, August 3, 2010

Barbie girl

Päätin hullutella ja tehdä jotain aivan muuta sisältävän postauksen. Nimittäin Barbie-postauksen! Pyrkimys oli listata jokseenkin kaikki Mattelin Barbie-krääsä mitä minulla on lapsena ollut, mutta harmikseni google ei löytänyt kuin murto-osan mahtavasta kokoelmastani. Kuvat on siis googlesta vohkittuja, sillä omat nukkeni ovat meidän maalla ulottumattomissani.
Ensimmäisenä esittelyssä äidiltäni ja tädiltäni peritty kasari nukke jota kutsuttiin meillä Persikka Barbieksi. Mekko oli ihana röyhelöunelma. Nukke meni jossain vaiheessa lapsuuttani rikki ja äiti lähetti sen parempaan paikkaan(roskis..)


Syntymäpäivä lahjaksi sain 5.täyttäessäni tälläisen kimaltavamekkoisen pufff-tukkaisen yksilön, hän muodostui suureksi suosikiksi epäilemättä timanttikorvisten vuoksi.


Toinen äidin ja tädin leikeistä mulle peritynyt Barbie sydänmekolla. Tuon mekon toinen nappi oli rikki mikä vähenti sen käyttöä mun leikeissä mutta ihanahan se on.
Tatuoitu Barbie! Tottakai mun oli sellainen saatava ja 8.tai 9.vuotissynttäreillä onnisti, Teresa kotiutui.
Ukin ja mummon joltain ulkomaan matkalta sain tälläisen paketin tuliaisiksi, voitte arvata että olin ihan onnessani. Toi pari osasi tehdä jopa erilaisia temppuja kun vähän vipuja väänteli.
Hää-Barbie jonka mummo toi Amerikoista, tosin minun oli sellainen versio jossa oli 2 lapsinukkea mukana hienostipuettuna. Netistä en löytänyt sellaista kuvaa..Sama mekko ja nukke kuitenkin kuin tässä.

Kävelevä Teresa jonka mukana tuli KOLMET kengät. Vartalo oli vähän outo ja kova mutta nukke muuten tosi nätti. Tädiltä sain kun täytin 7.
Sitten nämä leffanuket. Leffafriikkinä näitä multa löytyi, Esmeraldasta mulla oli tanssiva versio, tämän sai jumitettua sellaiseen tanssi-asentoon ja mukana tuli tamburiini joka soitti melodiaa.

Anastasia-leffasta minulla oli sekä Anastasia että Dimitri. Molemmat juhla-asuissa ja Anastasian mekko oli ehdoton ykkös suosikki iltapuvuissa mitä minulla oli, tosin se harvemmin oli Anastasialla päällä vaan suosikki nuket lainasi sitä aika tiheesti..Anastasia oli yleensä leikeissä äiti.
Pocahontas oli 1996 mun joululahja ja varsin toivottu. Mukana tuli kolibri ja viltti. Mekko sai auringonvalossa kukka/lehti kuvia. Pocahontas oli todella usein leikeissä mun suosikin sisko ja siis toinen suosikki. Tukka oli niin ihana<3
Viimeistään nyt kaikki sitten uskoo, että Star Wars on ollut kova sana jo pienestä lähtien. Kuningatar Amidala-nukke oli yleensä jossain sivummalla leikeissä syystä että pelkäsin sille tapahtuvan jotain pahaa.




Tälläisiä blondiineja minulla oli 2 kappaletta, mutta niiden hiukset ja tukka oli niiiiin erinäköisiä ettei tosikaan! Toinen muistutti paljon tämän kuvan nukkea ja oli se perinteinen bimbo.


Lopuksi mun kaikkien aikojen suosikkinukke. Kutsuin sitä aina leikeissä Natalieksi ja yleensä puin sen vaaleanpunaiseen minimekkoon tämän kukkamekon sijaan. Natalie oli yleensä ammatiltaan trapetsitaiteilija minun leikeissä.

Aluksi ajattelin etsiä kuvat myös minun 2 barbietalosta, mutta lopulta luovutin.En sitten laittanut kuvia muistakaan oheistuotteista, ja niitä kyllä löytyi, mm.hevoskuljetusauto. Hieman harmittaa etteivät originaalit minun käsissä olleet nuket päässeet kuviin, silloin kaikki olisivat olleet edustettuina. Sukellus,retkeily,benetton  ja rastatukka barbiet ja kaikki jäi nyt kuvatta ikävästi...


Seuraavaan postaukseen tulee minun Kuopion retkestä kuvia, elikkäs lähinnä Kuopio rockcock-kuvia ja poni kuvia. Saatan myös avautua silloin vähän minun tulevaisuuden suunnitelmista.

3 comments:

Nani Vengeance said...

vituttaa kun mun 30 barbia palo :( joku sytytti meidän verkkokellarin tuleen!

Pahalapsi said...

ihanaa, että joku muukin "aikuinen" tykkää barbeista! Mie oon enempi perehtynyt tuohon tavarapuoleen, hamstrasin pentuna kaapit täyteen barbietavaraa. Varastosta löytyy ainakin 4 isoa pahvilaatikollista.. Pitäiskin tässä joskus väsätä kunnon talo jonnekkin nurkkaan. :'D ei sillä, että lapsenmielinen oisin. köh.

Fehlgeburt said...

Jos ikinä muutan kaksioon niin toinen huone tulee olemaan mun oma paratiisi huone ja täytän sen barbie ja my little pony-jutuilla!