Wednesday, August 11, 2010

Virastorundi&Irwin Goodman

Eilinen oli oikea painajaismainen virasto päivä ja lähes kokoajan mun päässä soi Irwinin klassikko haistakaa paska koko valtiovalta. Niin jumalattoman vaikeaksi on tää koko touhu tehty. Et ole opiskelija jos opiskelet avoimessa yliopistossa eli et saa kelalta mitään, et oo oikeutettu myöskään työttömyysturvaan koska et oo riittävästi ollu töissä siispä sosiaaliturva on ainut mitä voit saada. Sossusta sit halutaan jotkut kelan asumistuen hakutiedot kun sitä mun niiden mukaan pitäiskin saada. Näköjään mun ei siis edes kannata etsiä osa-aikatyötä kun sit saisin vaan jonkun pari lanttia kelalta enkä muuta...Plus työkkäriin sain tapaamisajan vasta 24pvä! Järkyttävän hidasta tää homma..laittaisivat pamput sinne pari ylimäärästä tanttaa ja vähentäisivät jostain muusta...siitä nyt en ala avautua, että mistä sillä tämän ei pitäisi olla poliittinen blogi.
Työtodistuksen sain nyt sentään haettua ja toivottavasti ne nyt ei enää muita lippuja ja lappuja vaadi sieltä. Olin jopa saanut KIITETTÄVÄT sekä käytöksestä että työtaidoista,wuhuuu!

Ystäväni Sonja oli shopannut puolestani 2 my little ponia, varsin nättejä molemmat ja jopa tinkinyt niiden edelliseltä omistajalta hinnan puoleen, 3e kahdesta ponista! Kelpo hinta minusta. Alla näkyvät kyseiset otukset. Kuvassa myös tämän päivän omppu&kodin Anttila löydökset eli Lontoo-lasi, MLP-pyyhkäri, kukkasukkikset ja tämän päivän missio, kalenteri. Hello Kitty siksi, että oikeastaan se oli ainoa vähänkään minun näköinen ja hinnaltaan sopiva allakka. Kitty-kamat oli mulla kova juttu seiska luokan aikaan, mutta sitten se jotenkin hälveni kun Kitty rantautui Suomeen ja niitä pystyi ostamaan täältäkin. Onhan se silti söpö!

Liisapitoista juttua myös on rantautunut käsiini, jotain hyvää siinäkin, että jokatoinen ernu nykyään hehkuttaa Kittyn lisäksi myös Liisaa.

Tämä pitkä Liisa-riipus on kotoisin Berliinistä asti, tätini kävi siellä juuri ja sain tuliaisiksi korun sekä kirsikkateetä! (sitä on tosi vaikeeta välillä löytää Suomesta,outoa..)

Suomalaisen kirjakaupan aleista löytyi Liisa pokkari englanniksi 2,95e! Must get-ostos etenkin kun jouduin taannoin Lontoon Portobello road marketiin jättämään antiikkiset Liisa-kirjat. Ne oli hintavia, noin 100 puntaa. Minulla Liisat vain suomeksi sekä Burtonin leffan käsikirjoituksesta tehty kirja ja kirjaston kirja ei voi jatkuvasti asua mun luona eli oli pakko saada.

Kirjastosta mieleeni juoksi, että voisinkin esitellä sieltä juuri lainaamani joukon. En tosin ole 7. Potterin uusintakierroksen takia aloittanut mitään niistä.Tuntuu näin btw että luen aina samoi kirjoi uudestaan ja uudestaan enkä ikinä saa/kerkeä luettua mitään uutta ja ihmeellistä...
Anna-Leena Härkösen Häräntappoase (nokun ois kiva lukee se toistamiseen!)
Milan Kunderan Olemisen sietämätön keveys (se vaan on niin loistava)
Diane Setterfieldin Kolmastoista kertomus(tätä en ole aiemmin lukenut, mutta hypistellyt kirjakaupoissa usein ja sattui silmääni nyt kirjastossa)
Rajaa Alsanean Riadin tytöt( kuulemma arabian sinkkuelämään vastine joten mielenkiinnosta nappasin megeen)

Jännä huomio, käyn _aina_ richardinkadun kirjastossa enkä ikinä missään Espoon...Ompussa tiedettävästi olisi mukiinmenevän kokoinen ja jopa tässä ihan melkein kainalossa Soukassa olisi kirjasto, mutta ehei minä oon henkisesti helsingistä ja kirjaston vaihto olisi viimeinen naula espoolaisuuden arkkuun. Espoo on VÄLIAIKAISTA minä palaan vielä Helsinkiin.


Loppuun teinipeili kuvatus jonka nappasin tänään, tuo omituisen värinen(roosa?) paita käveli mukaan JC:n aleista kympillä. Syrjähyppy mun mustanpuhuvasta imagosta.

No comments: