Friday, September 3, 2010

I'm not crazy,I'm not.

Viime päivät olen viettänyt jokseenkin elokuvien parissa. Enkä oikeastaan tiedä kovinkaan montaa parempaa tapaa viettää aikaa, tosin jatkuvaan leffojen katseluun kyllästyy jopa kaltaiseni harjaantunut katsoja.

Viime päivinä en ole katsonut mitään uutta ja ihmeellistä vaan vanhoja tuttuja suosikkeja; Remember me,Miekka Kivessä, 500 days of Summer,Ritarin tarina, 10 things I hate about you, Yön ritari,Closer,Twilight,New Moon ja satunnaisia Gilmoren tytöt-jaksoja,lähinnä kaudelta 2.

Äsken tein mun IHAN ekan play.com tilauksen ja täytyy sanoa että se on aivan liian helppoa..ja siellä olis noin tsiljoona leffaa jotka haluisin joko omistaa tai katsoa tai molempia:D Tulemaan lähti River Phoenixin Silent Tongue ja Joseph Gordon-Levittin The lookout. Voi olla että loppu kuusta jos olen onnistunut säästelemään rahaa niin palkitsen itseni parilla Cherin leffalla ja Pikku vampyyrillä(klassikko jo syntyessään:DD <3) ja Pete&lohikäärme Elliot houkuttelis myös ja muutama Robin leffa ja Suzie Gold ja yyy liikaa kaikkee :( Plus mun Leo-kokoelmaa pitäis laajentaa ja oikeesti en tiiä miks oon tällänen hamsteri. Niin ja mulla on tälläinen jälkijunassa tuleva Heath Ledger-suruaika kun en näköjään itkenyt riittävästi 2 vuotta sitten. Tekisi mieli katsoa jopa Brokeback Mountain uudestaan vaikken pidä kyseisestä leffasta _yhtään_. Oikeastaan haluisin katsoa kaikki Heathit nyt läpi. Ihan vain kunnioituksesta.

Mun tekisi mieli perustaa erillinen leffablogi, mutta epäilen ettei se saisi lukijoita, sillä mun leffamaku on sangen bizarre.
Näin huvikseni voisin listata muutamia suosikkinäyttelijöitäni pienien perustelujen kera(ai että mä vihaan sellasia ihmisiä jotka yhden roolin perusteella tykkää jostain näyttelijästä ja sit hehkuttaa niiden taitoja...)
Niin ja hmm...tätä mun listaa ei voi laittaa paremmuus järjestykseen niin tää on nyt mieleentulemisjärjestykses,päätelkää siitä mitä haluatte.

River Phoenix- Nykyään aivan liian unohdettu näyttelijä jonka roolivalinnat ovat ihailtavan erilaisia keskenään, vaikkakin lähes kaikki leffat jonkun sortin draamoja. Riverin herkkyys ja aitous on vaan niin kadehdittavan kaunista katseltavaa. R.I.P.




Cher- Oscar voittaja in case u didn't know, todella hyviä roolivalintoja ja ehkä parhaat äänensävyt ikinä. Plus onhan se upean näköinen, those legs<3



Joseph Gordon-Levitt-aka Tom on mun suosikki leffan 500 days of Summerin pääosanesittäjä ja niin suloinen. Tykkään hänen katseestaan joka välillä 'vaeltaa' ja harvinaisen aidosta naurusta niin ja tietysti 'friikkaus'-kohtauksista esim Kolmas kivi auringosta-sarjassa.



Leonardo DiCaprio- oikeesti,tältä mieheltä en ole vielä nähnyt huonoa roolia. Yhden huonon elokuvan(revolutionary road) ja Leon muuntautumiskyky on oikeasti omaa luokkaansa, plus kertokaa kuka muu on osannut näytellä kehitysvammaista yhtä nuorena yhtä uskottavasti? Ei kukaan. Paras Leon ilme on minusta Aviator leffan hernekohtauksessa.






Helena Bonham-Carter- Se miten Helena saa Pottereissa mut pitämään mun  AINA vihaamasta Bellatrix Lestrangesta kertoo jo siitä miten loistava se on. Roolit Liisassa ja Fight Clubissa saa mut sekaisin ihailusta,vaikka tää mun tykkäys ei ole mitään verrattuna erääseen randomiin helena-faniin jonka tunnen(you know who u are)



Robert Pattinson - kyllä, olen teini ja se on 1hQ mut se oli jo Potterista lähtien 1hQ. Remember me-leffa nyt viimeistään todisti että minun Rob on muutakin kuin pretty face.



Winona Ryder- ehkä hieman yhden roolin näyttelijä myönnän, mutta on se vaan niin ihana. Hänelläkin niin loistavia roolivalintoja toinen toistaan paremmissa leffoissa, Mermaids ja Beetlejuice on ehkä ne mulle rakkaimmat. Erityinen rakkaus Winonan ääneen joka melkein joka leffassa kuuluu kertojana.



Lopuksi ystäväni Sampsan muistutuksen ansiosta listalle selviää BRAD PITT <3! Onhan se komea.En kiellä, mutta oikeesti c'mon Fight Club ja Snatch. Loistavaa työtä. Ja tietenkin se Veren  Vangit.

Hmm...Kotimaisista omat suosikit on Tiina Lymi ja Katja Kukkola näin sivumainintana. Huomasin myös, että jotenkin nää mun valinnat tuntuu painottuvan jenkkinäyttelijöihin...I wonder why is that...ehkä vain siksi, että ne tietää miten leffoja tehdään. Erikoismaininta Noomi Rapacelle Lisbeth Salanderin roolista, mutta mun periaatteen mukaan en voi nimetä häntä suosikkinäyttelijäkseni ainakaan vielä, kun en ole nähnyt kuin yhden roolin.

Ps. Kuvat joissa en ole itse on googlattuja ;>

No comments: