Tuesday, March 8, 2011

It's a man's world

but it would be nothing, nothing without a woman or a girl!

Hyvää naisten päivää siis kaikille mahtaville lukijoilleni, jotka ainakin tietääkseni ovat kaikki/useimmat naisia!

Elixiassakin muistettiin kaikkia naisia tänään punaisella ruusulla, omani pääsi todella upeaan maljakkoon...kröhöm ei ole muutakaan.


Naistenpäivää vietin minulle aikaisesta aamusta alkaen, klo 6.55 oli herätys ja lopulta vaille yhdeksän löysin itseni Vuosaaren metroasemalta, jonne olin sopinut tapaamisen Aku Louhimiehen uuden leffa Vuosaaren 2. apulaisohjaajan kanssa. No, ei menty yksiin, mutta löysin kuvauspaikan ja saatoin ehkä pilata jonkun kohtauksen(toivottavasti en) kun menin päätähdiltä(joita en tunnistanut kun olivat selin minuun) kysymään et hei oonks oikees paikas :D
Lopulta olin kuin olinkin oikeassa paikassa ja sain varsin hyvin ilmeisesti kamera-aikaa (ja aika lähikuvaa vieläpä) kiitos minun tukan. Ohjaaja oli vissiin kovin tykästynyt hiuksiini ja kyseli minua vielä toiseenkin kuvaan! Pääsin siis 2 kohtaukseen. Puheroolia ei kuitenkaan herunut( ei kyllä ollut omat odotuksetkaan kovin korkealla sen suhteen).
Leffankuvaukset on varmaan jonkun mun persoonallisuuden koti, kun tuntuu aina niin mahtavalta olla siellä. Hienoa on se, millainen yhteispanos koko tiimillä on, eikä mikään voita ohjaajan 'Kiitos!'-huutoa kun kohtaus on purkissa.  Minua kiehtoo myös kovasti ajatus siitä, että nyt mä olen _aina_ siinä leffassa, niinkuin ikuisesti muuttumattomana.
Rankkaahan tuo kuvaaminen on, jos sitä kokopäiväisesti tekee ja todella monilla on aivan vääränlainen kuva siitä, millaista kuvaaminen oikeasti on. Glamour on kaukana kun teknistenvikojen takia odotellaan ties kuinka kauan, että päästään eteenpäin. Minun hommat on sinänsä olleet helppoja kun ei tarvitse muutakuin tehdä niinkuin sanotaan, kävellä ees taas ja olla puhuvinaan kännykkään, näyttää iloiselta tai hämmentyneeltä, avustajien ohjeistus on varsin simppeliä. Toista olisi tehdä jotain 'oikeaa' työtä kuvauksissa. Ehkä jonain päivänä sitten.

Loppupäivä meni Kimmon lenkityksessä ja Elixiassa pikatreenissä, huomenna on ansaittu Kimmoton ja Elixiaton päivä!


Ostelin tuossa lauantaina Morticiasta varsin ihanan Burleskan yllättäen Burleski-tyylisen hamosen, kuvaa en näin ilman luonnonvaloa saa, mutta postailen sen tänne varmasti ennenpitkää. Nyt ei kyllä ole varaa liiemmin shoppailla varmaan loppu keväänä, koska koitan säästää festari ja matkakassoja. Vähän on nyt sellainen fiilis tosin, että kesätyöpaikka taitaakin siunaantua, siitä lisää tuonnempana myöskin!


Loppukevennyksenä pari kuvaa ihQsöpöstä lompakostani bloggaaja neiti Grotescan pyynnöstä


Kesällä Lontoon Camden Townista bongailtu Aristokattien Marie lompakko


Sisälle liimasin Prinsessa Ruusunen-tarran jouluna(tarra tuli disneyn candy crackeristä), että varmasti on riittävän Disney!

No comments: