Wednesday, March 16, 2011

Lose your breath

 Jotkut väittää, että arki on parasta, mutta mä en kyl komppaa. Vaihteleva päiväohjelma on mulle pakollista, vaikka toisaalta kyllä tietynlainen pysyvyys on ihan jees(esim se, että ratsastan yleensä tiettyinä päivinä vaikka periaatteessa voisin vaihdella päiviä paljonkin). Aikataulut on oikeesti vain järjestelykysymys, tietysti KAIKKEA ei voi mahduttaa päiväänsä, mutta täytyy takoa silloin kun rauta on kuuma ja haudas ehtii levätä, eikös? Mua on vaan alkanut ärsyttämään ihmiset, jotka vetoaa jatkuvalla syötöllä siihen, ettei ehdi ja jaksa ja blablablaa...Toisaalta, ehkä oon ite vähän liiankin miellyttämishaluinen ja mun on tosi vaikeaa sanoa kavereille vaikkapa, että ei nähdä , ellei mulla oikeasti ole tyyliin koulua ehdotettuun aikaan. Valehtelematta en muista kertaakaan ikinä sanoneeni, että en jaksa nähdä kaveria. Mulle melko useatkin tuputtaa tuollaista.
 
  Minä entinen vannoutunut sohvaperuna olen todella viime viikkoina jäänyt liikuntakoukkuun. Äskenkin aivan fiiliksissä tutkin mun kalenteria ja suunnittelin minä päivinä teen aeroobista liikuntaa ja milloin lihaskuntopainotteista. En voi oikeesti hehkuttaa tätä tarpeeksi, en käsitä miksen liittynyt Elixiaan jo aiemmin. Tottakai mä haluaisin kiinteytyä ja laihtua, paljon, mutta nyt musta tuntuu, ettei se ole mulle enää edes pääasia vaan teen tätä ihan sen takia, että se on niin hauskaa ja liikunnan jälkeen on niin hyvä olo.
  Mulla ei ole mitenkään huippukunnossa lihakset eikä mun kunto muutenkaan ole erityisen hyvä, mutta olen oikeastaan jopa yllätynyt siitä miten hyvin jaksankaan tehdä noita juttuja. Vaa'alle en uskalla vielä mennä, sillä pelkään, että näkyy sellaiset lukemat ettei ennen ole näkynyt, niinpä olenkin tehnyt itseni kanssa sopimuksen, että vasta huhtikuun alussa kiipeän vaa'alle, kun olen ollut kokonaisen kuukauden Elixian jäsenenä ja vasta sitten aloitan 'ihan kunnolla' laihdutuksen. Tiedän kyllä jo nyt, että haluaisin lopulta painaa 49-58kg, tähän tosin saattaa mennä aikaa useampi kuukausi. Tavoitteet pitää pitää korkealla!!! Pakko tän liikunnan lisäämisen on jotenkin auttaa.Pakko. Tänäänkin vetäisin aamulla Zumba-tunnin ja lounaan jälkeen sitten parin tunnin ponilenkit pukkilaukalla höystettynä. Se liikunnan mielekkyys kyllä oikeasti vaikuttaa siihen kuinka paljon jaksaa sitä tehdä.
  Torstaille suunnittelen tappo-ohjelmaa, aamulla ratsastus eli normi maastolenkki, reilu tunti max puolitoista, siitä sitten 45min ajomatkan jälkeen personal trainerille Selloon jonka jälkeen kauppahengailua Sellossa ja ehkä vähän jotain purtavaa ja sitten Fitness fusion tunnille(en ole ollut aiemmin, se on joogan ja pilateksen sekoitusta kaiketi) ja ei, tämä ei vielä riitä mulle,vaan heti putkeen Zumbaan. En todella aio tuollaisia päiviä pitää usein(niin sekaisin en vielä ole) , mutta haluan vähän kokeilla rajojani. Perjantain pidän joko kevyellä liikunnalla tai sitten ihan täysin vapaana.

 Lauantaina menen Leppävaaran Laureaan kirpputorille myymään vähän rojujani, kaikki kynnelle kykevät siis sinne! Tapahtuman järjestää nyt keväällä aloittanut restonomi-opiskelijaluokka, jota ystäväni(ja ex-kämppikseni) Laura käy.

  Jotta tämä postaus ei olisi pelkästään tylsää jaarittelua mun arjesta, niin laitan pari hieman epäilyttävää meikkauskuvaa loppuun. TIEDÄN etten osaa meikata laadukkaasti ja koitan aina välillä kiinnostuksen mukaan petrailla, mutta omien peiliongelmieni takia treenaus on yleensä melko vähäistä. Tässä pari kuvaa siitä, kun yritin kerrankin meikata vähän huolellisesti ns. neutraalin meikin.


  Mun hiustilanne on tällä hetkellä melko katastrofaalinen kahdesta syystä, a) juurikasvu on kamala b) en viitsi laittaa vaaleanpunaista ennenkuin juuret on hoideltu.
Juuret hoidellaan ensiviikolla, kun menen Kuopioon ja mitä luultavammin myös vaaleanpunainen väri jatkaa kulkuaan toistaiseksi, eli sitäkin tulee lisää. Tosin haluaisin saada nimenomaan VAALEANPUNAISET hiukset, en PINKKEJÄ, suunnattoman turhauttavaa kun Manic Panicin Cotton Candyä löydy enää mistään...sitä minulla oli viime talvena.

 Kuopiossa on luvassa Reiskalla ja varmaankin Helmillä liikkumista sekä ystäväni Heidin ennakkotehtäviin malleilua. Ja se kampaaja!! Lisäksi mulla on nyt kauhea kriisi, että pääsenhän sielläkin jollekin salille(oikeesti tää alkaa huolestuttamaan mua enemmän kuin arvaattekaan!). Menen jälleen lentäen sinne, sillä Blue1 nuorisohinnoilla sain lennot eestaas alle 83e! Suosittelen oikeasti tsekkailemaan aina lentojen hintoja ennenkuin turvautuu junaan. Tosin ympäristöä ajatellen juna olisi paljonpaljon parempi vaihtoehto, onkin vähän outoa, että Suomessa junien hinnat ovat mitä ovat kun kuitenkin haluttaisiin niin kovasti saada päästötilastot tippumaan...En oikein käsitä Suomen päättäjiä välillä(=ikinä).

2 comments:

Nani Vengeance said...

http://www.blackgroup.fi/cat/product_details.php?p=83

Tuolla ainakin on :) Ite käytän noita manic panicin värejä kanssa :)

Fehlgeburt said...

Kappas! Kiitoksia vinkistä, täytynee laittaa tilausta menemään!