Wednesday, July 20, 2011

I'm off to college

Otsikostakin sen huomaa, tää lähtee yliopistoon syksyllä ammattisurkeakoulun(kuten Mystis sanoisi) sijaan!
Pääaineena arkeologia, jota kävin kuluneen vuoden avoimessa yliopistossa lukemassa. Sivuaineesta en tiedä, kieliä tahdon ottaa paljon ja ehkä niistä jostain tuleekin sivuaine. Meinasin seota kun näin kielikeskuksen lappusen yliopistokirjeen mukana, siellä voi lukea YLI 50 eri kieltä!!! Minua kiinnostaisi sen rakkaan ranskani lisäksi lukea vähän espanjaa, viroa ja tsekkiä. Kunhan saan käsiini kurssiaikataulut ymsyms niin pähkäilen, että mitä valikoituu mukaan(ja mikä edes se valikoima on kokonaisuudessaan). 
Olen tavallaan tosi tyytyväinen tähän koko yliopistojuttuun, mutta jonkin sortin kriisipaniikkihan tässä tuli. Oikeasti, minä jossain aikuistenmaailmassa. En tunne koko yliopistosta ketään, tai no yksi ystävä on toista vuotta samassa tiedekunnassa, mutta tuskin millään samoilla luennoilla. Olen huono tutustumaan uusiin ihmisiin, vaikka tykkään tietyssä määrin solmia uusia tuttavuus&ystävyys-suhteita, mutta vain oman tyylisiin ihmisiin. Huoleni seuraava, mitä jos en löydä niitä omantyylisiä henkilöitä sieltä, mitä jos niitä ei ole? Seuraavat kauan tulen kuitenkin siellä hengailemaan.

Omituista, että katsoin juuri edellisenä päivänä ennen tuloksien saapumista Gilmoren tytöistä jakson, jossa Rory aloittaa yliopiston Yalessa. En yleensä ikinä katso 4-kautta, koska 1-2 ja 5-7 kaudet on vaan niin parasta, että 3 ja juuri tuo 4 jää vaan hyllyyn keräämään pölyä(vaikka on nekin aika hyviä). 
Toisilla on aamukahvi pakollinen, ennenkuin päivä kunnolla alkaa, toisilla se on aamu-Gilmore,vaikka ihanteellisinta olisi aamu Starbucks JA Gilmore...hmm...


Viikonlopulta löytyi vielä julkaisematon kuva, ferrarini olkaa hyvä;
 

Aikas nätskä, vaikka itse sanonkin. Tällä olen hurruutellut paikasta toiseen siitä asti kun kortin sain eli vuoden ja viitisen kuukautta.


Huomenna keskiviikkona tai siis tänään(heheh vuorokausi vaihtui just) olen menossa tv-sarjan 'Maailma on valmis'-kuvauksiin Malminkartanoon. Yksi sarjan näyttelijöistä on Kari-Pekka Toivonen, ja  odotan kovasti josko pääsisin seuraamaan hänen työskentelyään jälleen. Varasto-leffan kuvauksissa viime syksynä olin samassa kohtauksessa ja uskokaa kun sanon, se mies osaa asiansa. Hyvällä tuurilla hän on nytkin samassa kohtauksessa. Toivossa on hyvä elää.

En tiedä, kuinka monia kiinnostaa yhtään lukea hevoskuulumisiani, mutta näin kesällä niitä tulee teidän iloksi/suruksi paljon. Kuvia oli tänään ottamassa Anitta. Pidin aluksi tuntia hänelle Kimmon kanssa. Olen surkea ope ja monta kertaa meni kauan ennenkuin hahmotin miten itse teen mitäkin. Teki ihan hyvää miettiä näinkin päin itse, että mitä kuuluu tehdä ja miten. 

Puskailukuvia seuraa: 


 En ole mennyt Kimmolla nyt kesällä paljoakaan, kuolaimilla sen kanssa viimeksi joskus kevät-talvella, joten 'koulun' meneminen oli vähän niin ja näin...Helpota ei ainakaan se, ettei ole käytössä kenttää. Kimmo tosin onkin maastoiluhevonen ja sellaisena siitä pidän. Kentällä menoa sen kanssa eivät minun hermot ja taidot pidemmän päälle kestäisi.


Miljöö on aika jees tuolla, koko vuoden, jonka olen Kimmolla mennyt mulla on ollut sellainen tunne, että täällä mä saan aivot narikkaan ja rauhoittua. Inkoossa en mieti liiemmin stressaavia käytännönasioita, koulujuttuja, rahajuttuja tai oikeastaan mitään vaan aidosti rentoudun.




Ps. Minulla on vielä Heidin toiselta valmennustunnilta tulossa Elli-kuvia!

5 comments:

Ravenoir said...

Wooot, yli 50 eri kieltä? :D Ilmeisesti joukossa slaavilaisiakin kieliä, sen iänikuisen venäjän lisäksi ainakin kroatia? Tahtoo opiskella <3

Ravenoir said...

Niin ja onnea opiskelupaikasta! :)

Fehlgeburt said...

Kiitoksia, olen kyllä todella helpottunut opiskelupaikan saamisesta kun ei toi ns. välivuosi oikein ollut mun juttuni.
Ja kyllä, yli 50 kieltä! Veikkaan että joukossa on slaavilaisten lisäksi myös aasialaisia kieliä ja sitten nämä kaikki perus kielet tietty. Pitäisikin ehtiä perehtymään tarkemmin kurssitarjontaan, että voin sitten alkaa suorittaa järkiperäistä karsintaa siinä, että mitä kieliä valitsen kun luultavati en 'ihan' kaikkia 50 kuitenkaan :D

Emmy said...

Eipäs disautella ammattikorkeakoulua! Nimim. elokuvatuotantoa opiskelemaan lähtevä :) Onnea opiskelupaikasta anyways! ^^

Fehlgeburt said...

Vitsi vitsinä.Luultavasti minunkin olisi ollut työllisyyden kannalta fiksumpaa ottaa Amk-paikka vastaan, mutta minkäs sille voi että yliopisto vapauksien takia kiinnostaa eikä niinkään se numeroiden pyörittely liiketalouden koulutusohjelmassa..
Ja vähän siistiä että olet päässyt elokuva-alaa opiskelemaan, voin vain kuvitella kuinka vaikeaa on ollut päästä sisään! Onnea sinnekin!